Forshaga Brukshundklubb

Cirklar

Inget aktuellt just nu. Information kommer när det är bokad en cirkel för våra medlemmar.

När Du går kurs på SBK blir Du en del av en gemenskap med 70 000 hundintresserade. SBK är SKK:s största specialförbund och har ansvaret för all hundägarutbildning. Som medlem får Du tillgång till SBK:s kunskap och erfarenhet. Det gäller allt från om hundars mentalitet och personlighet via utbildning av tjänstehundar, räddningshundar, bevakningshundar och tävlingsekipage i allt från agility till skyddshundar. Inom SBK finns ett system för utbildning av innstruktörer, lärare och coacher som säkerställer att utbildningen av hundägare skall ge det mesta av det bästa. Som medlem får Du dessutom tillgång till träningsanläggningar både hemma och på de närmare 300 lokalklubbarna i landet. SBK:s har också en dispens hos Naturvårdsveret som innebär att träning med lös hund under ledning aven SBK-instruktör eller lärare kan ske även under ”förbudstiden”.